به نام خدا
گروههاي آموزشي ابتدايي گلپايگان
آزمون مجلات رشد و تكنولوژى
(20/12/89)
1
|
اشتياق و باور معلم به نرم افزارهاي مورد نظر در متقاعد كردن دانش آموزان به استفاده از فن آوري بسيار ................... است.
الف)تأثيرگذار ب)مهم ج)تعيين كننده د) هر3مورد
|
2
|
از فناوري براي................................... كه در ساير بخشهاي درسي يادگرفته شده اند استفاده كنيد.
الف)مقالاتي ب)تشريح مفاهيم ج)اطلاعات د)هيچكدام
|
3
|
دانش آموزان را وادار كنيد كه كارشان را با ............................ در فايلي ضبط نمايند.
الف)نرم افزار ب)مفاهيم ج)نسخه هاي چاپي د)فن آوري
|
4
|
درخواست شما از آموزگاران پايه هاي دوم و سوم چيست؟
الف)در خواندن مجله دخالت نكنند
ب)دخالت صحيح داشته باشند
ج)بچه ها را رها تا خودشان مطالعه كنند
د)معلمان خودشان با ذوق و شوق مجله را ورق بزنند تا آنها علاقه پيدا نمايند
|
5
|
چگونه از مناسب بودن فناوري اطمينان حاصل كنيم؟
الف)سطح سواد ب)زمان خودآموزي ج)الف و ب د)هيچكدام
|
6
|
فناوري را با ............................ تلفيق كنيد.
الف)آموزش ب)نرم افزارها ج)يادگيري د)محتواي آموزشي
|
7
|
از دانش آموزان بخواهيد بصورت گروهي يك ................... با استفاده از فناوري به اجرا در آورند.
الف)پروژه ب)آموزش يادگيري ج)پژوهش د)پروژه پژوهشي
|
8
|
آيا دانش آموزان در مطالعه ي مجلات رشد حق دارند................................. .
الف)همه ي صفحات را بخوانند ب)قسمتي را مطالعه نمايند
ج)بچه ها حق انتخاب مطالب را جهت مطالعه دارند د)هيچكدام
|
9
|
كار با فناوري را ...................... و ..................... كنيد.
الف)نقدوبررسي ب)پي گيري و بررسي ج)آموزش و بررسي د)دنبال و پي گيري
|
10
|
خوداتكايي دانش آموزان را چگونه تقويت كنيم؟
الف)فناوري راآسان كنيد ب)بازخوردهاي مثبت دهيد
ج)خوداعتمادي آنهارادست كم نگيريم د)هر3مورد
|
11
|
آموزش براي فردا چه آموزشي است؟
الف)يادگيري مكاشفه اي ب)يادگيري پروژه محور
ج)فناوري اطلاعات د)استفاده از دنياي شبكه اي
|
12
|
در انجام فعاليت هاي نشريه رشد بايد ................................... .
الف)معلمان دخالت نمايند ب)دخالت بزرگترها و معلم در حدّ ايجاد انگيزه
ج)دخالت معلم كم و تنها بصورت راهنمايي باشد د)ب و ج
|
13
|
منظور از تلفيق فناوري با موضوعات درسي چيست؟
الف)كاربردوسايل ابزار ب)فعاليتهاي آموزشي اثربخش
ج)روش توسعه ي محتوا د)ب و ج
|
14
|
در دنياي امروز معلّمان به عنوان .................. بايد بتوانند از انواع........................ جهت افزايش بهره وري كار خود استفاده كنند.
الف)فراينديادگيري- وسيله ب)مديران يادگيري- وسيله
ج)مديران يادگيري-ابزار د)هيچكدام
|
15
|
در فضاي فناوري معلمان به .................... تبديل مي شوند.
الف)نيروهاي هدايتگر ب)مديريادگيري ج)دانش آموز د)هر3مورد
|
16
|
هدف از آموزش مهارتهاي اجتماعي چيست؟
الف)برقراركردن گستره اي از رفتارها ب)دوستي هاي نزديك بين دانش آموزان
ج)مهارت هاي اجتماعي بايد واقعي باشد د)الف و ج
|
17
|
فولان(نقل از بلومر2008)خاطرنشان مي كند كه نوع فناوري اهميت زيادي ......................... .
الف)ندارد ب)نحوةاستفاده از آن مهم است ج)الف و ب د) هيچكدام
|
18
|
در دنياي تكنولوژي چه بسا كه دانش آموزان از معلمان جلوتر و سواد علمي و تكنولوژي معلم ................ مي شود.
الف)تعيين كننده ب)سرنوشت ساز ج)روشن د)درك
|
19
|
فرداي زندگي هر جامعه اي در دست .................................. .
الف)معلمان آن جامعه ب)مديران آن جامعه ج)تكنولوژي جامعه د)هيچكدام
|
20
|
مفهوم«نظريه ي ذهن» همان............................ .
الف)ارتباط با دانش آموزان ناشنوا است ب)كوري ذهن خوانده مي شود
ج)الف و ب د)هيچكدام
|
21
|
در كاهش مقاومت معلمان در برابر تغييرات،چند معلم از مدارس ابتدايي جهت نكته نظرات انتخاب شدند؟
250معلم ب)300معلم ج)350معلم د) 200معلم
|
22
|
هرگونه تغيير در برنامه هاي درسي ........................ صورت مي گيرد.
الف)آگاهانه و به تدريج ب)به يك باره و آگاهانه ج)آگاهانه د)هيچكدام
|
23
|
اعمال تغيير در روشهاي تدريس كتابهاي درسي دوره ي ابتدايي از طريق ...................... جمع آوري شد.
الف)10پرسش ب)21پرسش ج)20پرسش د)30پرسش
|
24
|
يكي از بسترهاي مهم برنامه ي ارزشيابي كيفي توصيفي همان .............................. هستند.
الف)والدين ب)معلمان ج)دانش آموزان د)ب وج
|
25
|
كار با فناوري را ........................... كنيد.
الف)شروع ب)رقابتي ج)باور د)زياد
|
26
|
دانش آموزان را عادت دهيد بطور ........................... كارشان را پي گيري نمايند.
الف)دسته جمعي ب)آشكار ج)مستمر د)روزانه
|
27
|
آموزشگران يادگيري بر خط را نوعي نظام انتقال.................... تلقي مي كنند.
الف)آموزشي ب)مفاهيم ج)شبكه د)ارزشها
|
28
|
صاحب نظران روان شناسي تربيتي ، انگيزش را................... .
الف)موضوعي مجزا و مجرد مي دانند ب)قلب يادگيري مي دانند
ج)ايجاد رقابت مي دانند د)الف و ب
|
29
|
تعريف سنجش عبارت است از .................... .
الف)رتبه و نمره دادن به دانش آموزان ب)مشاهدات معلم
ج)بحث هاي كلاسي و همكاري گروهي د)هر3مورد
|
30
|
تدريس مبتني بر شبكه نيازمند فعاليتهاي جديد آموزش و .................... در محيط است.
الف)حضور معلم ب)بدون حضور فيزيكي معلم
ج)آموخته هاي يادگيرندگان د)هيچكدام
|
31
|
(لوري لارد)اعتقاد دارد يكي از نقش هاي اصلي يادگيري از راه دور................... .
الف)بهبود خودهدايتي يادگيري ب)افزايش خود سامان دهي يادگيرنده
ج)الف و ب د)هيچكدام
|
32
|
هدف تربيت ديني................... است.
الف)كاركرد لذت بخش دين ب)خوديابي و خودرهبري
ج)ميل به اصلاح در تربيت شنونده د)هر3مورد
|
33
|
ارتباطات كلامي و نوشتاري در كلاس هاي درسي به متون نوشتاري همراه با .................... محدود مي شود.
الف)گفتاري ب)تصاوير ج)يادگيري د)پژوهش
|
34
|
محيط يادگيري مبتني بر شبكه محيطي آموزشي است كه امروز در......................... مرسوم است.
الف)كلاسهاي درسي ب)دنيا ج)شبكه ها د)هيچكدام
|
35
|
سنجش هنگامي بيشتر مؤثر خواهد بود كه ................. .
الف)بر يادگيري يادگيرندگان اثر بگذارد ب)براي يادگيري بيشتر و عميق تر تشويق كند
ج)الف و ب د)هيكدام
|
36
|
تشويق بهتر است با.................... .
الف)راهنمايي همراه باشد ب)با نگاه گرم يا لبخند صميمانه همراه باشد
ج)اعطاي جايزه باشد د)الف و ب
|
37
|
روشهاي مختلف سنجش عبارتند از.............................................. .
الف)حضور غيرفيزيكي يادگيرندگان ب)انتقال زماني و مكاني در محيط هاي يادگيري
ج)حضور فيزيكي يادگيرندگان د)ب و ج
|
38
|
سواد علمي تكنولوژيكي.................. .
الف)براي افراد گوناگون متفاوت است ب)نوعي يادگيري مستمر و پيوسته است
ج)آماده كردن دانش آموزان است د)الف و ب
|
39
|
تربيت معلم يعني...................... .
الف)تربيت معلمان ب)تلاشي هدفمند براي افراد بشر
ج)تلاشي برنامه ريزي شده براي سلامت و سعادت افراد بشر د) ب و ج
|
40
|
رقابت با مسابقه تفاوت دارد ، در رقابت........................ در هدف وجود دارد.
الف)محدوديت ب)موفقيت ج)پيشرفت د)تلاش
|
طراح سؤالات : آقاي ميرغضنفري مدير دبستان شهيدربيعي و سرگروه كلاسهاي چندپايه
نظرات شما عزیزان:
ارسال توسط محمّدحسین امیدوار
آخرین مطالب